Podczas American Cars Mania w dniach 21-23 CZERWCA 2024 w Katowicach na lotnisku Muchowiec odbędą się wyścigi na 1/4 mili.
Piątek, Sobota- TYLKO AUTA AMERYKAŃSKIE
Niedziela – zapraszamy wszystkie pojazdy.
Piątek 21.06:
14:00 – 19:00 kwalifikacje dzień 1, wolne przejazdy, testy.
Sobota 22.06:
11:00 -16.30 kwalifikacje dzień 2
16:30 – 18:00 Finały ACM 2024
Około 18: 30 – 19:00 Wręczenie nagród na scenie głównej.
PODZIAŁ KLAS
KLASA I :
4cyl, 4cyl+turbo, 6 cyl.
KLASA II:
6 cyl+turbo , 8 cyl.
KLASA III:
8 cyl.+ turbo, v10, v12
KLASA IV:
Klasyk/oldtimer/youngtimer – auta do 1995 roku
KLASA V:
Elektryki
Bilety na udział w wyścigach na 1/4 mili należy zakupić osobno:
DLA ZLOTOWICZÓW – American Cars Mania
Online⬇️⬇️⬇️
Bilety DRAG RACE WYŚCIGI 1/4 MILI KATEGORIA AMERYKANY, 23.06.2024 Katowice | abilet.pl
Bilety online na niedziele dla wszystkich marek pojazdów
⬇️⬇️⬇️⬇️
Bilety DRAG RACE – WYŚCIGI 1/4 MILI KATEGORIA WSZYSCY, 23.06.2024 Katowice | abilet.pl
Warunkiem uczestnictwa w wyścigach kategorii aut amerykańskich
jest udział w zlocie American Cars Mania i zarejestrowanie auta jako zlotowicz: https://americancarsmania.abilet.pl/
Cena: 155.50 PLN online przed 21.06.24 i 200 PLN w kasach w dniu imprezy.
Z biletem (wydruk papierowy lub okazanie biletu w telefonie) należy udać się do biura przy pasie startowym w celu rejestracji.
Regulamin ACM:
https://www.americancarsmania.pl/regulamin-acm/
Podajemy link do wydarzenia:
(15) DRAG RACE AMERICAN CARS MANIA 2024 – WYŚCIGI NA 1/4 MILI | Facebook
O całość zawodów zadba STOWARZYSZENIE PROMOCJI SPORTÓW MOTOROWYCH SCS
REGULAMIN ¼ mili ACM 2024
1.Postanowienia ogólne:
1.1 Regulamin ten jest dokumentem określającym zasady imprezy organizowanej pod nazwą ACM 2024 Regulamin dotyczy widzów oraz kierowców.
1.2 Nadzór nad przebiegiem ACM 2024 pełni Organizator
1.3 Podczas ACM 2024 nie obowiązują przepisy ustawy „Prawo o ruchu drogowym”.
1.4 Wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne przestrzeganie przepisów ppoż. porządkowych,
bezpieczeństwa i niniejszego Regulaminu. Każdy z uczestników wjeżdżając na teren imprezy
akceptuje regulamin. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie urazy, których uczestnicy
doznali podczas trwania ACM 2024. Uczestnik zrzeka się wszelkich praw do wszczęcia kroków sądowych lub
występowania z regresem przeciwko organizatorom, sponsorom, innym uczestnikom, organom
władzy, właścicielom i zarządcom terenów, a także wszelkim i wszystkim osobom powiązanych z
organizacją ACM 2024.
1.5 Każda osoba która zakupiła bilet (musi ten bilet posiadać przez cały czas trwania imprezy) i
przebywa na ACM 2024 potwierdza znajomość regulaminu i się do niego bezwzględnie stosuje.
Niestosowanie się do regulaminu skutkować będzie wydaleniem z terenu imprezy bez prawa zwrotu
poniesionych kosztów. W przypadku zdarzeń zagrażających zdrowiu i życiu uczestników i osób
postronnych organizator zastrzega sobie prawo do wezwania Policji.
1.6 Widzowie i kierowcy parkują
samochody tylko na oznaczonych parkingach. Każdy z uczestników zobowiązany jest do zachowania
czystości w miejscu pobytu. Zabrania się pod rygorem usunięcia z imprezy naruszania nietykalności
fizycznej innych uczestników imprezy jak i osób postronnych, dewastacji mienia ruchomego i
nieruchomego jak również środowiska naturalnego w miejscu trwania zawodów.
1.7 Zabrania się : – zastawiania dróg ewakuacyjnych i dojazdowych, – poruszania się po miejscach do
tego nieprzeznaczonych, a szczególnie po wydzielonym torze do wyścigów (gdy zawodnik nie odbywa
w tym momencie próby sportowej) – niszczenia wyposażenia lotniska, sprzętu, reklam, nawierzchni, –
wnoszenia na ACM 2024 broni, wyrobów pirotechnicznych, jakichkolwiek materiałów wybuchowych,
napojów alkoholowych, wszelkich środków odurzających itp. Niestosowanie się do tych zakazów
może spowodować́ usunięcie takiego uczestnika z terenu ACM 2024 bez zwrotu opłat za bilet lub start.
1.8 Organizator nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione na terenie gdzie odbywa
się ACM 2024 , wszyscy uczestnicy uczestniczą w ACM 2024 dobrowolnie i na własną odpowiedzialność.
1.9 Każdy uczestnik odpowiada karnie lub cywilnie za ewentualne szkody wyrządzone innym
uczestnikom (organizator, kierowca, widz)
1.10 Na całym terenie imprezy obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h (poza torem do
wyścigów) Nakazuje się zachowanie szczególnej ostrożności oraz bezwzględny zakaz niebezpiecznych
manewrów (tzw. palenie gumy, jazda poślizgami itp.).
1.11 Zakazuje się prowadzenia na terenie imprezy bez autoryzacji Organizatora jakiejkolwiek
działalności handlowej lub innej zarobkowej.
1.12 Osoby małoletnie uczestniczą w imprezie na wyłączną odpowiedzialność osób, które sprawują
nad nimi pieczę.
1.13 Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy najpóźniej 14-dni przed imprezą, –
bezpośrednio przed imprezą (1 dzień) tylko w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń. W
takich przypadkach wpłaty dokonane przez zawodników zostaną automatycznie przeniesione na
kolejną rundę.
1.14 Organizator zastrzega sobie prawo do :
– zmiany w harmonogramie przebiegu imprezy – odmowy wstępu osobom będącym pod wpływem
alkoholu lub innych środków odurzających
– odmowy wstępu osobom wnoszącym przedmioty, które mogą być niebezpieczne dla innych
uczestników
1.15 Ewentualne zmiany w harmonogramie zawodów może wprowadzić tylko Organizator.
1.16 Miejscem rozgrywania ACM 2024 jest lotnisko Muchowiec Katowice
- Trasa i opłaty startowe
2.1 ACM 2024 zostanie rozegrane na dystansie 1/4 mili tj. 402,336m, chyba że organizator postanowi skrócić ten dystans w poszczególnych rundach na jeden z poniższych, tj. 1/8 mili lub 1000FT.
2.2 Opłata dla zawodnika za start będzie ustalana przez Organizatora danej rundy ACM 2024 - Uczestnicy i pojazdy
3.1 Do udziału w ACM 2024 dopuszczonych będzie do 120 samochodów oraz 30 motocykli wg kolejności
zgłoszeń i dokonanych wpłat. O ile organizator nie postanowi inaczej.
3.2 Do udziału w ACM 2024 będą dopuszczeni kierowcy, którzy wypełnią zgłoszenie, dokonają wpłaty
wpisowego, posiadają ważne prawo jazdy odpowiedniej kategorii lub licencję sportową i pojazd,
którym startują przejdzie pozytywnie badanie techniczne zgodności auta z regulaminemACM 2024 .
3.3 Poprzez fakt uczestnictwa w ACM 2024 lub przez wykupienie biletu wstępu uczestnicy potwierdzają znajomość i podporządkowanie się Regulaminowi, rezygnując z dochodzenia jakichkolwiek roszczeń
od organizatora na drodze sądowej.
3.4 Wpłata wpisowego dla kierowców następuję przelewem na konto lub gotówką przed wjazdem na teren imprezy.
3.4.a. Kierowcy zgadzają się na publikację swoich danych osobowych w wynikach ACM 2024 oraz na
przetwarzanie tych danych na potrzeby Organizatora.
3.4.b. Organizator może udostępnić wyniki i informacje akredytowanym przedstawicielom mediów,
portali, moderatorom funpage .
3.4.c. W przypadku nierzetelnych publikacji niezgodnych z Regulaminem ACM 2024 takich, jak:
- błędne podanie danych dotyczących czasów i klas oraz widocznych tablic rejestracyjnych,
organizator ma prawo cofnąć akredytacje, prosić o usunięcie błędnych treści, zażądać sprostowania. - osobom akredytowanym nie można interpretować regulaminu ACM 2024wg potrzeb, celem dopasowania do statystyk, zestawień, list, jeżeli te informacje zostaną upublicznione.
3.5 Pojazd (samochód lub motocykl), którego konstrukcja wskazuje, że może zagrażać
bezpieczeństwu uczestników lub kierowcy może być niedopuszczony do startu w każdym momencie
trwania ACM 2024.
4.Podział na klasy:
4.1 Klasa – Klasę stanowią minimum 4 pojazdy. W przypadku mniejszej ilości pojazdów organizator
ma prawo do włączenia ich z klasy niższej do wyższej za wyjątkiem klas najwyższych..
KLASY ACM 2024
Samochody:
KLASA 1. 6 cyl
KLASA 2 6 cy.+ TURBO/KOMPRESOR
KLASA 3 V8
KLASA 4 V8 +TURBO/KOMPRESOR
KLASA 5 OLDTIMER
- Warunki techniczne, bezpieczeństwa i startów w samochodowych klasach
5.1 Obowiązkowe wyposażenie i inne:
5.1.1 Kompletne wnętrze wraz z tylną półką, jeżeli auto posiada ją fabrycznie
5.1.2 Seryjne nadwozie, płyta podłogowa i szyby
5.1.3 Działające wszystkie światła
5.1.4 Minimalna średnica felgi to 13 cali, wyjątek stanowią auta seryjnie wyposażone w mniejsze
rozmiary felg. Samochód musi posiadać sprawne hamulce na wszystkich kołach oraz sprawny układ
kierowniczy.
5.1.5 Seryjny zbiornik paliwa i/lub atestowana butla LPG
5.1.6 Paliwo dostępne na stacji benzynowej w Unii Europejskiej, zgodne z normami Unii Europejskiej
5.1.7 Sygnał dźwiękowy.
5.1.8 Ważny dowód rejestracyjny, przegląd techniczny i OC.
5.1.9 Zachowany seryjny rodzaj napędu. W przypadku auta AWD ze zdemontowanym przednim lub
tylnym napędem ( dotyczy tylko półosi napędowych).
5.1.10 Zakaz startu jednym samochodem w klasie Street i Drag dla tego samego Kierowcy.
5.1.11 Seryjne punkty mocowania zawieszenia
5.1.12 Działające wycieraczki z przodu
5.1.13 Jeżeli jakaś modyfikacja nie jest dozwolona to znaczy, że jest zabroniona
5.1.14 Samochód może posiadać instalację ppoż nie należy wozić ze sobą gaśnic chyba że są
przytwierdzone wg załącznika “ J “
5.1.15 Działające pasy bezpieczeństwa
5.1.15.a Dopuszczone są pasy szelkowe z obecną lub wygasłą homologacją montowane w otworach
seryjnych lub wg załącznika J
5.1.16 Każdy kierowca w klasie Street ma zalecenie jeździć w kasku, odzieży zakrywającej nogi do stóp
oraz ręce do dłoni . Nie może być to odzież ortalionowa lub z podobnych tworzyw sztucznych(
preferowany kombinezon). Obowiązuje zakaz startu z pasażerem (poza jazdami pokazowymi za
zgodą organizatora).
5.1.17 Kompletny system audio
5.1.18 Silnik montowany seryjnie lub dowolny z zachowaniem seryjnych podłużnic (zakaz cięcia
grodzi)
5.1.19 Zakaz usunięcia szyberdachu jeżeli auto było w niego fabrycznie wyposażone
5.1.20 Kierowca może zgłosić na zawody tylko jeden pojazd w klasie oraz może być kierowcą tylko
pojazdu zgłoszonego przez siebie.
5.1.21 Zakaz używania kół dojazdowych
5.1.22. Opony dopuszczone do ruchu wg jednej z homologacji D.O.T ;E ; ECE;C, tylko w dobrym stanie
oraz nie mniej niż 1.6 mm bieżnika.
5.2 Dozwolone modyfikacje:
5.2.1 Elektronika oraz mechanika silnika
5.2.2 Możliwość dodania doładowania
5.2.3 Wymiana lub modyfikacja układów chłodzenia, olejowego, wydechowego, dolotowego
5.2.4 Opony nie mogą wystawać poza obrys błotnika w środkowej jego części patrząc z góry.
5.2.5 Modyfikacja skrzyni biegów lub jej wymiana na dowolny rodzaj bez możliwości cięcia płyty
podłogowej, grodzi oraz podłużnic.
5.2.6 OSŁONA KOŁA ZAMACHOWEGO Wszystkie pojazdy FWD z czasem przejazdu ¼ mili ET poniżej 11.0 sekund, oraz pozostałe pojazdy z czasem przejazdu ¼ mili ET poniżej 10.0 sekund, muszą być wyposażone w osłonę koła zamachowego o grubości minimum 6mm, wykonanej ze stali. Osłona spełniająca wymagania SFI spec 6.1, 6.2 lub 6.3 jest wystarczająca. Osłona musi być zamontowana do podwozia/skrzyni biegów/silnika za pomocą śrub co najmniej M10, klasy co najmniej 8.8. Element może być wykonany z kilku części, jednakże musi chronić koło zamachowe na całym jego promieniu. Osłona może być zamocowana maksymalnie 2cm od obudowy skrzyni biegów.
Pojemność zbiornika co najmniej 2000ml, jeśli pojazd jest wyposażony w silnik o pojemności skokowej ponad 1999ccm.
5.2.7 Układ paliwowy, zbiornik paliwa tylko w miejscu seryjnym. Możliwa zmiana pompy lub dodanie
pompy paliwowej. Dodatkowa pompa/y nie mogą znajdować się w przestrzeni pasażerskiej.
Żaden element układu paliwowego nie może się znajdować w przestrzni pasażerskiej oraz powinien być oddzielony od kierowcy stalową/aluminiową przegrodą.
5.2.8 Zawieszenie i wzmocnione hamulce
5.2.9 Elementy poprawiające bezpieczeństwo kierowcy (pasy sportowe, pałąk, wzmocnione
hamulce).
5.2.10 Sportowa kierownica
5.2.11 Wymiana lub modyfikacja zderzaków przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa, możliwość
poszerzenia nadkoli. Dozwolony montaż spojlerów, zgodnie z przepisami ruchu drogowego
5.2.12 Wymiana lub modyfikacja sprzęgła
Wszystkie pojazdy AWD z czasem poniżej 10.0 sekundy na dystansie ¼ mili na oponach DOT lub E muszą posiadać pierścień zabezpieczający wał napędowy. Układ napędowy musi być szczelnie odgrodzony od przedziału pasażerskiego.
Pierścień zabezpieczający dla pojazdów RWD wymagany od czasu 11.5 sekundy na dystansie ¼ mili.
5.2.13 Nieseryjne mechanizmy różnicowe o zwiększonym tarciu wewnętrznym
Blokada układu różnicowego typu torsen, cierna, drag spool oraz fabryczne blokady dozwolone. Zabronione spawanie układów różnicowych.
5.2.14 Sportowe fotele przednie
5.2.15 Sportowe pasy bezpieczeństwa , szelkowe z obecną lub wygasłą homologacją montowane w
otworach seryjnych lub wg załacznika J
5.2.16 Dozwolona wymiana maski i klapy tylnej, nie dotyczy klapy wyposażonej w szybę
5.2.17.1 Pojazd wyprodukowany do roku 2008, który osiągnie czas ET <10s. musi mieć zainstalowany (nie później jak od następnej imprezy w cyklu Grand Prix, w której osiągnął ten czas) stalowy pałąk z zastrzałem zamontowanym za kierowcą przytwierdzony do płyty podłogowej w minimum czterech punktach (minimum dwa punkty po lewej i prawej stronie wewnątrz pojazdu w miejscu połączenia boków samochodu z płytą podłogową) i chroniący przed wgnieceniem się dachu, oraz założony kask.
5.2.17.2 Pojazd wyprodukowany od roku 2008, który osiągnie czas ET <9s. musi mieć zainstalowany (nie później jak od następnej imprezy w cyklu Grand Prix, w której osiągnął ten czas) stalowy pałąk z zastrzałem zamontowanym za kierowcą przytwierdzony do płyty podłogowej w minimum czterech punktach (minimum dwa punkty po lewej i prawej stronie wewnątrz pojazdu w miejscu połączenia boków samochodu z płytą podłogową) i chroniący przed wgnieceniem się dachu, oraz założony kask.
5.2.18 OIL CATCH TANK: Wymagany w przypadku modyfikacji seryjnego systemu wentylacji skrzyni korbowej. Osobny filtr założony na wyjście z pokrywy zaworowej jest zabroniony. Pojemność zbiornika powinna wynosić co najmniej 1000ml, zbiornik powinien być trwale zamocowany i być odporny na działanie olejów oraz oparów paliwa.
5.2.19 Samochody z napędem hybrydowym zaszeregowane są do odpowiedniej klasy względem
napędu oraz traktowane jako auta doładowane.
6.1 Warunki techniczne, bezpieczeństwa i inne w klasach MOTOCYKLOWYCH:
6.1.1 Każdy kierowca musi posiadać zapięty kask integralny, kombinezon, rękawice i buty
motocyklowe ( niedopuszczalny jest start bez elementów chroniących ciało).
6.1.2 Zabroniony jest start z pasażerem.
6.1.3 Motocykl musi posiadać ramę, hamulce oraz seryjny sposób przeniesienia napędu.
Dopuszczalny jest całkowity brak jakichkolwiek świateł.
6.1.4 Wymiana opon na opony typu slick jest dozwolona we wszystkich klasa Moto
6.1.5 Nie można stosować dodatkowych tylnych kółek
6.1.6 Wymagane są sprawne hamulce na obu kołach: hamulec przedni – dwie tarcze (za wyjątkiem
motocykli seryjnie posiadających jedną tarczę), hamulec tylny – minimum jedna tarcza lub bęben.
Dozwolone stosowanie fabrycznych oraz zamienników łańcucha. Każdy łańcuch musi być osłonięty tak, aby nie doprowadzić do zranienia kierowcy. Fabryczne lub akcesoryjne osłony muszą mieć min. 3mm (aluminium) lub 1,5mm (stal). Całkowita długość osłony musi zakrywać cały łańcuch widziany od góry
6.1.7 Przedłużenie wahacza zakazane
- Przebieg ACM 2024
7.1 Celem kierowcy jest pokonanie w jak najkrótszym czasie odległości 1/4 mili tj. 402,336m.
wyznaczonej pomiędzy linią „Start” i linią „Meta” przez minimum jeden z pary startujących pojazdów.
7.2 Podczas pokonywania tego dystansu nie obowiązują żadne ograniczenia prędkości
7.3 Zawodnicy parkują pojazdy tylko na specjalnie do tego celu wydzielonym parkingu.
7.4 Na parkingu prowadzone są badania kontrolne oraz przydzielane numery startowe. Zawodnik ma
obowiązek umieszczenia na bocznej szybie pojazdu kartki z numerem startowym (dostarczone przez
organizatora).
7.5 Kierowca podczas jazdy musi posiadać zapięty kask jeśli z zalecenie organizatora go posiada i pasy bezpieczeństwa w przypadku
samochodów
7.6 Wszystkie szyby podczas jazdy muszą być zasunięte a anteny CB zdemontowane.
7.7 Kierowca może prowadzić tylko jeden pojazd w danej klasie.
7.8. Każdy pojazd może startować tylko w jednej klasie.
7.9 Sygnał do startu dla obydwu pojazdów dają zmieniające się automatycznie światła. Start
kierowców następuje w momencie zapalenia się światła zielonego.
7.10 Zawody przeprowadzone są następująco: kwalifikacje, top 4, półfinały i finały. Ilość przejazdów w kwalifikacjach określa (i informuje o tym zawodników) organizator bezpośrednio przed zawodami –
minimalna ilość przejazdów kwalifikacyjnych, to 3 (z uwzględnieniem punkt 2.3)
7.11 Do TOP 4 kwalifikuje się 4 najszybszych kierowców w danej klasie
7.12 Pary półfinałowe tworzą zawodnicy wg kryteriów: – pierwsza para zawodnicy, którzy uzyskali 2 i
3 czas w kwalifikacjach , druga para to zawodnicy którzy uzyskali 1 i 4 czas w kwalifikacjach. W
półfinałach jest tylko jeden przejazd i o zwycięstwie i awansie do finału decyduje czas ET+RT.
Zwycięzcy półfinałów kwalifikują się do finału, a przegrani kwalifikują się do wyścigu o trzecie miejsce. W finałowym wyścigu (jeden wyścig) wygrywa zawodnik, który uzyska lepszy czas ET+RT.
Trzecie miejsce zdobywa zawodnik, który w wyścigu o trzecie miejsce uzyska lepszy czas ET+RT.
swoim półfinale uzyskał lepszy czas ET+RT. W przejazdach finałowych (półfinały i finał) w przypadku
równych czasów uzyskanych przez zawodników wygrywa ten z lepszym czasem ET.
7.13 Kierowcy na starcie są ustawiani automatycznie przez system pomiarowy lub przez obsługą
zawodów. Zawodnik startuje po zapaleniu się zielonego światła. Start zanim zapali się zielone światło
jest traktowany jako „falstart” i ten przejazd nie jest zaliczony („falstart” nie upoważnia do
powtórzenia biegu).
7.14 W TOP4, półfinale i finale każdy „falstart” powoduje przegraną kierowcy w tym biegu za wyjątkiem sytuacji, gdy w którymkolwiek z tych przejazdów falstartu dokonają obaj kierowcy. W takim przypadku przejazd będzie powtórzony.
7.15 Wyniki uzyskane przez kierowców są mierzone za pomocą specjalnych urządzeń pomiarowych i
na bieżąco wyświetlane na tablicy wyników. W razie awarii jednego z torów impreza może być
przeprowadzona na drugim sprawnym torze. W razie całkowitej awarii sprzętu pomiarowego
organizator może podjąć decyzję o innym sposobie określenia zwycięzcy w danym przejeździe.
7.16 W finałach kierowca ma 2 minuty na stawienie się na linii startu od momentu wywołania, po
tym czasie ogłasza się jego przegraną a zwycięzcą (bez konieczności wykonania przejazdu) zostaje
kierowca gotowy do startu. W przypadku awarii dwóch pojazdów z pary, które uniemożliwiają
dojechanie na pole startowe, o miejscu decyduje lepszy czas ET uzyskany w eliminacjach.
7.17 Półfinały i finały odbędą się przy minimum 4 pojazdach w klasie, o ile organizator nie podejmie innej decyzji.
7.18 Kierowca ma obowiązek osobistego zgłoszenia się po odbiór nagród – nieodebranie nagrody w dniu zawodów jest traktowane jako rezygnacja zawodnika z tej nagrody.
7.19 Schładzanie intercoolera (chłodnicy powietrza) jest zabronione na polu startowym, jeżeli
powoduje zamoczenie lub zanieczyszczenie tego pola.
7.20 Zabrania się wykonywania jakichkolwiek modyfikacji pojazdów w trakcie trwania zawodów
(dopuszczone są wyłącznie naprawy uszkodzonych elementów pojazdu). Wyjątek stanowi poprawa
elektroniki silnika i procedur startowych.
7.21 Zabronione jest przekraczanie linii pomiędzy torami (ze względu na kabel pomiarowy oraz
bezpieczeństwo startujących). Zakazana jest jazda w poprzek toru lub w kierunku przeciwnym do
kierunku jazdy.
7.22 Powrót odbywa się wyłącznie torem wyznaczonym przez Organizatora z prędkością maksymalną
60 km/h.
7.23 Rozgrzewanie opon jest możliwe na rolkach na parkingu oraz w miejscu wyznaczonym przez
Organizatora.
7.24 Zawodnicy nie mogą być pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
Dopuszczalna zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu wynosi 0,0mg/L. Organizator zastrzega
sobie prawo sprawdzenia trzeźwości kierowcy (alko tester lub tester śliny pod kątem narkotyków),
wykluczenia zawodnika i nałożenia na niego kary finansowej w wysokości 1000 zł w przypadku
stwierdzenia nietrzeźwości. Odmowa poddania się badaniu skutkuje niedopuszczeniem do startu w
ACM 2024.
7.25 Zawodnik ma obowiązek stawienia się na odprawie zawodników, która odbywa się w dniu
zawodów pod karą ograniczenia liczby przejazdów eliminacyjnych.
7.26 Bezpośrednio przed startem (w strefie startowej) może przebywać wyłącznie zawodnik i dwóch
mechaników (preferowany kombinezon), po oczyszczeniu opon zawodnika należy oddalić się z pola
startowego przed włączeniem procedury startowej.
7.27 Jeżeli Organizator stwierdzi w startującym samochodzie jakiekolwiek przecieki płynów
eksploatacyjnych (paliwo, olej, płyn hamulcowy itp.) to samochód ten nie będzie dopuszczony do
startu.
7.28 Jeżeli w czasie trwania zawodów pojawią się opady deszczu, to zawody będą natychmiast
przerwane. Organizator określi czas trwania przerwy w rozgrywaniu zawodów i powiadomi o tym
zawodników. Jeżeli z uwagi na mokry tor zawody nie będą mogły być kontynuowane, to do
klasyfikacji będą zaliczane czasy (i miejsca) uzyskane do momentu przerwania zawodów. Organizator
może zdecydować o wyścigach King of Race (8 najszybszych bez podziału na STREET/DRAG) System
pucharowy. - Kary
8.1 W przypadku naruszania zasad niniejszego Regulaminu, niebezpieczne zachowanie, łamania
zasad obowiązujących na imprezie, działania wbrew poleceniom organizatora bądą nakładane przez
Organizatora następujące kary regulaminowe:
8.1.1Upomnienie
8.1.2 Kara finansowa -osoba, która nie z winy Organizatora spowodowała uszkodzenie aparatury do pomiaru czasu, organizator nakłada karę w wysokości 70% wartości uszkodzonych elementów.
8.1.3 Niedopuszczenie do startu
8.1.4 Wykluczenie z imprezy
8.1.5 Usunięcie z terenu imprezy, w tym za niesportowe lub niebezpieczne zachowanie oraz za
zakłócanie przebiegu imprezy
8.1.6 Wykluczenie z imprezy wraz z odebraniem punktów i zdobytych nagród.
8.1.7 Niezapłacenie kary w ciągu 15 minut od jej nałożenia powoduje niedopuszczenie do dalszej
części ACM 2024 i będzie egzekwowane na drodze prawnej.
8.1.8 Kary nie zwalniają z obowiązku naprawienia wyrządzonej szkody. SCS może skorzystać z
zapisów zawartych w przepisach prawa cywilnego lub karnego. - Protesty i informacje.
9.1 Kierowca ma prawo do oprotestowania wyniku osiągniętego przez innego kierowcę w tej samej
klasie, jeżeli uważa, że został on osiągnięty niezgodnie z regulaminem.
9.2 Protest powinien być skierowany do Organizatora i złożony na piśmie wraz z kaucją 200 zł w
każdym momencie trwania imprezy lub najpóźniej w ciągu 10 minut od momentu ogłoszenia
wyników. Protest powinien zawierać dokładny opis wraz z punktem regulaminu, którego dotyczy oraz
podpis zawodnika wraz z telefonem kontaktowym.
9.3 Kaucja podlega zwrotowi jeżeli protest był uzasadniony. Gdy złożony protest jest pozbawiony
podstaw, to orzeczony jest przepadek kaucji na rzecz nagród dla zawodników
9.4 W innych ewentualnych sporach dotyczących pojazdów lub przerwania zawodów decyduje
komisja ACM 2024 . Jej decyzje są ostateczne.
9.5 Informacje dla zawodników i widzów są dostępne wyłącznie w biurze zawodów. Tam powinny
być kierowane ewentualne pisemne uwagi dotyczące imprezy. - Ubezpieczenie
10.1. Każdy uczestnik bierze udział w zawodach na własną odpowiedzialność. Kierowca musi posiadać dokument stwierdzający zawarcie umowy OC właściciela lub użytkownika pojazdu zawartej i ważnej
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Rekomendowane OC z zaznaczeniem celu użytkowania pojazdu na wyścigach. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za
straty zawodnika powstałe podczas zawodów.
10.2. Przez fakt zgłoszenia zawodnik zrzeka się wszelkich praw do odszkodowania mogących wynikać w związku z kolizją/wypadkiem, który może się zdarzyć podczas zawodów. Zrzeczenie to dotyczy
organizatora, jego reprezentantów, osób oficjalnych występujących na imprezie i innych
uczestników.
11.Przepisy końcowe
11.1 Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez nadzoru lub zagubione, które zostaną
zniszczone lub zajęte przez osoby trzecie. Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za
szkody i straty spowodowane przez uczestników (widzów, kierowców, obsługi) w stosunku do osób i
ich mienia podczas trwania imprezy. Organizator ma prawo żądania naprawienia szkody na mieniu
własnym lub wynajmowanym od osoby, która jej dokonała.
11.2 Prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu zastrzega sobie Organizator
11.3 Organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia przejazdów pokazowych, które nie będą
wliczane do punktacji.
11.4 Po przekroczeniu bramy wjazdowej uczestnik jest zobowiązany do podporządkowania się
przepisom właściwych regulaminów znajdujących się na stronie internetowej Organizatora,
poleceniom i instrukcjom wydawanym przez Organizatora, służby porządkowe, ochronę oraz osoby
upoważnione przez Organizatora. Kierowca jest zobowiązany do niespożywania alkoholu i innych
zakazanych przez prawo środków przed i w trakcie trwania imprezy.
11.5 Uczestnik jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz ograniczenia prędkości
do 20 km/h na terenie ACM 2024 (z wyjtkiem startu w imprezie). Organizator zastrzega sobie prawo do usuwania z terenu imprezy osób stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników (widzów, obsługi i zawodników).
11.6 Widzowie są zobowiązani do pozostawienia samochodów i motocykli na parkingu i poruszaniu
się pieszo w miejscach przeznaczonych dla publiczności. Nie wolno im wchodzić ani też wjeżdżać na
trasę przeznaczoną dla startujących kierowców.
11.7 Kierowcy poruszający się pojazdami poza prostą startową są zobowiązani do zachowania
szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszym.
11.8 Kierowcy startują w ACM 2024 na własną odpowiedzialność ze świadomością istnienia ryzyka utraty zdrowia lub życia. Organizator nie odpowiada za szkody spowodowane przez kierowców wobec osób, jak również nie bierze na siebie odpowiedzialności za konsekwencje wypadków dla samych kierowców lub mienia.
REGULAMIN ACM “OPEN” 2024
1.Postanowienia ogólne:
1.1 Regulamin ten jest dokumentem określającym zasady imprezy organizowanej pod nazwą ACM 2024 Regulamin dotyczy widzów oraz kierowców.
1.2 Nadzór nad przebiegiem ACM 2024 pełni Organizator
1.3 Podczas ACM 2024 nie obowiązują przepisy ustawy „Prawo o ruchu drogowym”.
1.4 Wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne przestrzeganie przepisów ppoż. porządkowych,
bezpieczeństwa i niniejszego Regulaminu. Każdy z uczestników wjeżdżając na teren imprezy
akceptuje regulamin. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie urazy, których uczestnicy
doznali podczas trwania ACM 2024. Uczestnik zrzeka się wszelkich praw do wszczęcia kroków sądowych lub
występowania z regresem przeciwko organizatorom, sponsorom, innym uczestnikom, organom
władzy, właścicielom i zarządcom terenów, a także wszelkim i wszystkim osobom powiązanych z
organizacją ACM 2024.
1.5 Każda osoba która zakupiła bilet (musi ten bilet posiadać przez cały czas trwania imprezy) i
przebywa na ACM 2024 potwierdza znajomość regulaminu i się do niego bezwzględnie stosuje.
Niestosowanie się do regulaminu skutkować będzie wydaleniem z terenu imprezy bez prawa zwrotu
poniesionych kosztów. W przypadku zdarzeń zagrażających zdrowiu i życiu uczestników i osób
postronnych organizator zastrzega sobie prawo do wezwania Policji.
1.6 Widzowie i kierowcy parkują
samochody tylko na oznaczonych parkingach. Każdy z uczestników zobowiązany jest do zachowania
czystości w miejscu pobytu. Zabrania się pod rygorem usunięcia z imprezy naruszania nietykalności
fizycznej innych uczestników imprezy jak i osób postronnych, dewastacji mienia ruchomego i
nieruchomego jak również środowiska naturalnego w miejscu trwania zawodów.
1.7 Zabrania się : – zastawiania dróg ewakuacyjnych i dojazdowych, – poruszania się po miejscach do
tego nieprzeznaczonych, a szczególnie po wydzielonym torze do wyścigów (gdy zawodnik nie odbywa
w tym momencie próby sportowej) – niszczenia wyposażenia lotniska, sprzętu, reklam, nawierzchni, –
wnoszenia na ACM 2024 broni, wyrobów pirotechnicznych, jakichkolwiek materiałów wybuchowych,
napojów alkoholowych, wszelkich środków odurzających itp. Niestosowanie się do tych zakazów
może spowodować́ usunięcie takiego uczestnika z terenu ACM 2024 bez zwrotu opłat za bilet lub start.
1.8 Organizator nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione na terenie gdzie odbywa
się ACM 2024 , wszyscy uczestnicy uczestniczą w ACM 2024 dobrowolnie i na własną odpowiedzialność.
1.9 Każdy uczestnik odpowiada karnie lub cywilnie za ewentualne szkody wyrządzone innym
uczestnikom (organizator, kierowca, widz)
1.10 Na całym terenie imprezy obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h (poza torem do
wyścigów) Nakazuje się zachowanie szczególnej ostrożności oraz bezwzględny zakaz niebezpiecznych
manewrów (tzw. palenie gumy, jazda poślizgami itp.).
1.11 Zakazuje się prowadzenia na terenie imprezy bez autoryzacji Organizatora jakiejkolwiek
działalności handlowej lub innej zarobkowej.
1.12 Osoby małoletnie uczestniczą w imprezie na wyłączną odpowiedzialność osób, które sprawują
nad nimi pieczę.
1.13 Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy najpóźniej 14-dni przed imprezą, –
bezpośrednio przed imprezą (1 dzień) tylko w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń. W
takich przypadkach wpłaty dokonane przez zawodników zostaną automatycznie przeniesione na
kolejną rundę.
1.14 Organizator zastrzega sobie prawo do :
– zmiany w harmonogramie przebiegu imprezy – odmowy wstępu osobom będącym pod wpływem
alkoholu lub innych środków odurzających
– odmowy wstępu osobom wnoszącym przedmioty, które mogą być niebezpieczne dla innych
uczestników
1.15 Ewentualne zmiany w harmonogramie zawodów może wprowadzić tylko Organizator.
1.16 Miejscem rozgrywania ACM 2024 jest lotnisko Muchowiec Katowice
- Trasa i opłaty startowe
2.1 ACM 2024 zostanie rozegrane na dystansie 1/4 mili tj. 402,336m, chyba że organizator postanowi skrócić ten dystans w poszczególnych rundach na jeden z poniższych, tj. 1/8 mili lub 1000FT.
2.2 Opłata dla zawodnika za start będzie ustalana przez Organizatora danej rundy ACM 2024 - Uczestnicy i pojazdy
3.1 Do udziału w ACM 2024 dopuszczonych będzie do 120 samochodów oraz 30 motocykli wg kolejności
zgłoszeń i dokonanych wpłat. O ile organizator nie postanowi inaczej.
3.2 Do udziału w ACM 2024 będą dopuszczeni kierowcy, którzy wypełnią zgłoszenie, dokonają wpłaty
wpisowego, posiadają ważne prawo jazdy odpowiedniej kategorii lub licencję sportową i pojazd,
którym startują przejdzie pozytywnie badanie techniczne zgodności auta z regulaminemACM 2024 .
3.3 Poprzez fakt uczestnictwa w ACM 2024 lub przez wykupienie biletu wstępu uczestnicy potwierdzają znajomość i podporządkowanie się Regulaminowi, rezygnując z dochodzenia jakichkolwiek roszczeń
od organizatora na drodze sądowej.
3.4 Wpłata wpisowego dla kierowców następuję przelewem na konto lub gotówką przed wjazdem na teren imprezy.
3.4.a. Kierowcy zgadzają się na publikację swoich danych osobowych w wynikach ACM 2024 oraz na
przetwarzanie tych danych na potrzeby Organizatora.
3.4.b. Organizator może udostępnić wyniki i informacje akredytowanym przedstawicielom mediów,
portali, moderatorom funpage .
3.4.c. W przypadku nierzetelnych publikacji niezgodnych z Regulaminem ACM 2024 takich, jak:
- błędne podanie danych dotyczących czasów i klas oraz widocznych tablic rejestracyjnych,
organizator ma prawo cofnąć akredytacje, prosić o usunięcie błędnych treści, zażądać sprostowania. - osobom akredytowanym nie można interpretować regulaminu ACM 2024wg potrzeb, celem dopasowania do statystyk, zestawień, list, jeżeli te informacje zostaną upublicznione.
3.5 Pojazd (samochód lub motocykl), którego konstrukcja wskazuje, że może zagrażać
bezpieczeństwu uczestników lub kierowcy może być niedopuszczony do startu w każdym momencie
trwania ACM 2024.
4.Podział na klasy:
4.1 Klasa – Klasę stanowią minimum 4 pojazdy. W przypadku mniejszej ilości pojazdów organizator
ma prawo do włączenia ich z klasy niższej do wyższej za wyjątkiem klas najwyższych..
KLASY ACM 2024
Samochody:
KLASA 1. FWD N/A
KLASA 2 FWD T
KLASA 3 RWD
KLASA 4 RWD T
KLASA 5 AWD
KLASA 6 DIESEL
- Warunki techniczne, bezpieczeństwa i startów w samochodowych klasach
5.1 Obowiązkowe wyposażenie i inne:
5.1.1 Kompletne wnętrze wraz z tylną półką, jeżeli auto posiada ją fabrycznie
5.1.2 Seryjne nadwozie, płyta podłogowa i szyby
5.1.3 Działające wszystkie światła
5.1.4 Minimalna średnica felgi to 13 cali, wyjątek stanowią auta seryjnie wyposażone w mniejsze
rozmiary felg. Samochód musi posiadać sprawne hamulce na wszystkich kołach oraz sprawny układ
kierowniczy.
5.1.5 Seryjny zbiornik paliwa i/lub atestowana butla LPG
5.1.6 Paliwo dostępne na stacji benzynowej w Unii Europejskiej, zgodne z normami Unii Europejskiej
5.1.7 Sygnał dźwiękowy.
5.1.8 Ważny dowód rejestracyjny, przegląd techniczny i OC.
5.1.9 Zachowany seryjny rodzaj napędu. W przypadku auta AWD ze zdemontowanym przednim lub
tylnym napędem ( dotyczy tylko półosi napędowych).
5.1.10 Zakaz startu jednym samochodem w klasie Street i Drag dla tego samego Kierowcy.
5.1.11 Seryjne punkty mocowania zawieszenia
5.1.12 Działające wycieraczki z przodu
5.1.13 Jeżeli jakaś modyfikacja nie jest dozwolona to znaczy, że jest zabroniona
5.1.14 Samochód może posiadać instalację ppoż nie należy wozić ze sobą gaśnic chyba że są
przytwierdzone wg załącznika “ J “
5.1.15 Działające pasy bezpieczeństwa
5.1.15.a Dopuszczone są pasy szelkowe z obecną lub wygasłą homologacją montowane w otworach
seryjnych lub wg załącznika J
5.1.16 Każdy kierowca w klasie Street ma zalecenie jeździć w kasku, odzieży zakrywającej nogi do stóp
oraz ręce do dłoni . Nie może być to odzież ortalionowa lub z podobnych tworzyw sztucznych(
preferowany kombinezon). Obowiązuje zakaz startu z pasażerem (poza jazdami pokazowymi za
zgodą organizatora).
5.1.17 Kompletny system audio
5.1.18 Silnik montowany seryjnie lub dowolny z zachowaniem seryjnych podłużnic (zakaz cięcia
grodzi)
5.1.19 Zakaz usunięcia szyberdachu jeżeli auto było w niego fabrycznie wyposażone
5.1.20 Kierowca może zgłosić na zawody tylko jeden pojazd w klasie oraz może być kierowcą tylko
pojazdu zgłoszonego przez siebie.
5.1.21 Zakaz używania kół dojazdowych
5.1.22. Opony dopuszczone do ruchu wg jednej z homologacji D.O.T ;E ; ECE;C, tylko w dobrym stanie
oraz nie mniej niż 1.6 mm bieżnika.
5.2 Dozwolone modyfikacje:
5.2.1 Elektronika oraz mechanika silnika
5.2.2 Możliwość dodania doładowania
5.2.3 Wymiana lub modyfikacja układów chłodzenia, olejowego, wydechowego, dolotowego
5.2.4 Opony nie mogą wystawać poza obrys błotnika w środkowej jego części patrząc z góry.
5.2.5 Modyfikacja skrzyni biegów lub jej wymiana na dowolny rodzaj bez możliwości cięcia płyty
podłogowej, grodzi oraz podłużnic.
5.2.6 OSŁONA KOŁA ZAMACHOWEGO Wszystkie pojazdy FWD z czasem przejazdu ¼ mili ET poniżej 11.0 sekund, oraz pozostałe pojazdy z czasem przejazdu ¼ mili ET poniżej 10.0 sekund, muszą być wyposażone w osłonę koła zamachowego o grubości minimum 6mm, wykonanej ze stali. Osłona spełniająca wymagania SFI spec 6.1, 6.2 lub 6.3 jest wystarczająca. Osłona musi być zamontowana do podwozia/skrzyni biegów/silnika za pomocą śrub co najmniej M10, klasy co najmniej 8.8. Element może być wykonany z kilku części, jednakże musi chronić koło zamachowe na całym jego promieniu. Osłona może być zamocowana maksymalnie 2cm od obudowy skrzyni biegów.
Pojemność zbiornika co najmniej 2000ml, jeśli pojazd jest wyposażony w silnik o pojemności skokowej ponad 1999ccm.
5.2.7 Układ paliwowy, zbiornik paliwa tylko w miejscu seryjnym. Możliwa zmiana pompy lub dodanie
pompy paliwowej. Dodatkowa pompa/y nie mogą znajdować się w przestrzeni pasażerskiej.
Żaden element układu paliwowego nie może się znajdować w przestrzni pasażerskiej oraz powinien być oddzielony od kierowcy stalową/aluminiową przegrodą.
5.2.8 Zawieszenie i wzmocnione hamulce
5.2.9 Elementy poprawiające bezpieczeństwo kierowcy (pasy sportowe, pałąk, wzmocnione
hamulce).
5.2.10 Sportowa kierownica
5.2.11 Wymiana lub modyfikacja zderzaków przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa, możliwość
poszerzenia nadkoli. Dozwolony montaż spojlerów, zgodnie z przepisami ruchu drogowego
5.2.12 Wymiana lub modyfikacja sprzęgła
Wszystkie pojazdy AWD z czasem poniżej 10.0 sekundy na dystansie ¼ mili na oponach DOT lub E muszą posiadać pierścień zabezpieczający wał napędowy. Układ napędowy musi być szczelnie odgrodzony od przedziału pasażerskiego.
Pierścień zabezpieczający dla pojazdów RWD wymagany od czasu 11.5 sekundy na dystansie ¼ mili.
5.2.13 Nieseryjne mechanizmy różnicowe o zwiększonym tarciu wewnętrznym
Blokada układu różnicowego typu torsen, cierna, drag spool oraz fabryczne blokady dozwolone. Zabronione spawanie układów różnicowych.
5.2.14 Sportowe fotele przednie
5.2.15 Sportowe pasy bezpieczeństwa , szelkowe z obecną lub wygasłą homologacją montowane w
otworach seryjnych lub wg załacznika J
5.2.16 Dozwolona wymiana maski i klapy tylnej, nie dotyczy klapy wyposażonej w szybę
5.2.17.1 Pojazd wyprodukowany do roku 2008, który osiągnie czas ET <10s. musi mieć zainstalowany (nie później jak od następnej imprezy w cyklu Grand Prix, w której osiągnął ten czas) stalowy pałąk z zastrzałem zamontowanym za kierowcą przytwierdzony do płyty podłogowej w minimum czterech punktach (minimum dwa punkty po lewej i prawej stronie wewnątrz pojazdu w miejscu połączenia boków samochodu z płytą podłogową) i chroniący przed wgnieceniem się dachu, oraz założony kask.
5.2.17.2 Pojazd wyprodukowany od roku 2008, który osiągnie czas ET <9s. musi mieć zainstalowany (nie później jak od następnej imprezy w cyklu Grand Prix, w której osiągnął ten czas) stalowy pałąk z zastrzałem zamontowanym za kierowcą przytwierdzony do płyty podłogowej w minimum czterech punktach (minimum dwa punkty po lewej i prawej stronie wewnątrz pojazdu w miejscu połączenia boków samochodu z płytą podłogową) i chroniący przed wgnieceniem się dachu, oraz założony kask.
5.2.18 OIL CATCH TANK: Wymagany w przypadku modyfikacji seryjnego systemu wentylacji skrzyni korbowej. Osobny filtr założony na wyjście z pokrywy zaworowej jest zabroniony. Pojemność zbiornika powinna wynosić co najmniej 1000ml, zbiornik powinien być trwale zamocowany i być odporny na działanie olejów oraz oparów paliwa.
5.2.19 Samochody z napędem hybrydowym zaszeregowane są do odpowiedniej klasy względem
napędu oraz traktowane jako auta doładowane.
6.1 Warunki techniczne, bezpieczeństwa i inne klasach MOTOCYKLOWYCH:
6.1.1 Każdy kierowca musi posiadać zapięty kask integralny, kombinezon, rękawice i buty
motocyklowe ( niedopuszczalny jest start bez elementów chroniących ciało).
6.1.2 Zabroniony jest start z pasażerem.
6.1.3 Motocykl musi posiadać ramę, hamulce oraz seryjny sposób przeniesienia napędu.
Dopuszczalny jest całkowity brak jakichkolwiek świateł.
6.1.4 Wymiana opon na opony typu slick jest dozwolona we wszystkich klasa Moto
6.1.5 Nie można stosować dodatkowych tylnych kółek
6.1.6 Wymagane są sprawne hamulce na obu kołach: hamulec przedni – dwie tarcze (za wyjątkiem
motocykli seryjnie posiadających jedną tarczę), hamulec tylny – minimum jedna tarcza lub bęben.
Dozwolone stosowanie fabrycznych oraz zamienników łańcucha. Każdy łańcuch musi być osłonięty tak, aby nie doprowadzić do zranienia kierowcy. Fabryczne lub akcesoryjne osłony muszą mieć min. 3mm (aluminium) lub 1,5mm (stal). Całkowita długość osłony musi zakrywać cały łańcuch widziany od góry
6.1.7 Przedłużenie wahacza zakazane
- Przebieg ACM 2024
7.1 Celem kierowcy jest pokonanie w jak najkrótszym czasie odległości 1/4 mili tj. 402,336m.
wyznaczonej pomiędzy linią „Start” i linią „Meta” przez minimum jeden z pary startujących pojazdów.
7.2 Podczas pokonywania tego dystansu nie obowiązują żadne ograniczenia prędkości
7.3 Zawodnicy parkują pojazdy tylko na specjalnie do tego celu wydzielonym parkingu.
7.4 Na parkingu prowadzone są badania kontrolne oraz przydzielane numery startowe. Zawodnik ma
obowiązek umieszczenia na bocznej szybie pojazdu kartki z numerem startowym (dostarczone przez
organizatora).
7.5 Kierowca podczas jazdy musi posiadać zapięty kask jeśli z zalecenie organizatora go posiada i pasy bezpieczeństwa w przypadku
samochodów
7.6 Wszystkie szyby podczas jazdy muszą być zasunięte a anteny CB zdemontowane.
7.7 Kierowca może prowadzić tylko jeden pojazd w danej klasie.
7.8. Każdy pojazd może startować tylko w jednej klasie.
7.9 Sygnał do startu dla obydwu pojazdów dają zmieniające się automatycznie światła. Start
kierowców następuje w momencie zapalenia się światła zielonego.
7.10 Zawody przeprowadzone są następująco: kwalifikacje, top 4, półfinały i finały. Ilość przejazdów w kwalifikacjach określa (i informuje o tym zawodników) organizator bezpośrednio przed zawodami –
minimalna ilość przejazdów kwalifikacyjnych, to 3 (z uwzględnieniem punkt 2.3)
7.11 Do TOP 4 kwalifikuje się 4 najszybszych kierowców w danej klasie
7.12 Pary półfinałowe tworzą zawodnicy wg kryteriów: – pierwsza para zawodnicy, którzy uzyskali 2 i
3 czas w kwalifikacjach , druga para to zawodnicy którzy uzyskali 1 i 4 czas w kwalifikacjach. W
półfinałach jest tylko jeden przejazd i o zwycięstwie i awansie do finału decyduje czas ET+RT.
Zwycięzcy półfinałów kwalifikują się do finału, a przegrani kwalifikują się do wyścigu o trzecie miejsce. W finałowym wyścigu (jeden wyścig) wygrywa zawodnik, który uzyska lepszy czas ET+RT.
Trzecie miejsce zdobywa zawodnik, który w wyścigu o trzecie miejsce uzyska lepszy czas ET+RT.
swoim półfinale uzyskał lepszy czas ET+RT. W przejazdach finałowych (półfinały i finał) w przypadku
równych czasów uzyskanych przez zawodników wygrywa ten z lepszym czasem ET.
7.13 Kierowcy na starcie są ustawiani automatycznie przez system pomiarowy lub przez obsługą
zawodów. Zawodnik startuje po zapaleniu się zielonego światła. Start zanim zapali się zielone światło
jest traktowany jako „falstart” i ten przejazd nie jest zaliczony („falstart” nie upoważnia do
powtórzenia biegu).
7.14 W TOP4, półfinale i finale każdy „falstart” powoduje przegraną kierowcy w tym biegu za wyjątkiem sytuacji, gdy w którymkolwiek z tych przejazdów falstartu dokonają obaj kierowcy. W takim przypadku przejazd będzie powtórzony.
7.15 Wyniki uzyskane przez kierowców są mierzone za pomocą specjalnych urządzeń pomiarowych i
na bieżąco wyświetlane na tablicy wyników. W razie awarii jednego z torów impreza może być
przeprowadzona na drugim sprawnym torze. W razie całkowitej awarii sprzętu pomiarowego
organizator może podjąć decyzję o innym sposobie określenia zwycięzcy w danym przejeździe.
7.16 W finałach kierowca ma 2 minuty na stawienie się na linii startu od momentu wywołania, po
tym czasie ogłasza się jego przegraną a zwycięzcą (bez konieczności wykonania przejazdu) zostaje
kierowca gotowy do startu. W przypadku awarii dwóch pojazdów z pary, które uniemożliwiają
dojechanie na pole startowe, o miejscu decyduje lepszy czas ET uzyskany w eliminacjach.
7.17 Półfinały i finały odbędą się przy minimum 4 pojazdach w klasie, o ile organizator nie podejmie innej decyzji.
7.18 Kierowca ma obowiązek osobistego zgłoszenia się po odbiór nagród – nieodebranie nagrody w dniu zawodów jest traktowane jako rezygnacja zawodnika z tej nagrody.
7.19 Schładzanie intercoolera (chłodnicy powietrza) jest zabronione na polu startowym, jeżeli
powoduje zamoczenie lub zanieczyszczenie tego pola.
7.20 Zabrania się wykonywania jakichkolwiek modyfikacji pojazdów w trakcie trwania zawodów
(dopuszczone są wyłącznie naprawy uszkodzonych elementów pojazdu). Wyjątek stanowi poprawa
elektroniki silnika i procedur startowych.
7.21 Zabronione jest przekraczanie linii pomiędzy torami (ze względu na kabel pomiarowy oraz
bezpieczeństwo startujących). Zakazana jest jazda w poprzek toru lub w kierunku przeciwnym do
kierunku jazdy.
7.22 Powrót odbywa się wyłącznie torem wyznaczonym przez Organizatora z prędkością maksymalną
60 km/h.
7.23 Rozgrzewanie opon jest możliwe na rolkach na parkingu oraz w miejscu wyznaczonym przez
Organizatora.
7.24 Zawodnicy nie mogą być pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
Dopuszczalna zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu wynosi 0,0mg/L. Organizator zastrzega
sobie prawo sprawdzenia trzeźwości kierowcy (alko tester lub tester śliny pod kątem narkotyków),
wykluczenia zawodnika i nałożenia na niego kary finansowej w wysokości 1000 zł w przypadku
stwierdzenia nietrzeźwości. Odmowa poddania się badaniu skutkuje niedopuszczeniem do startu w
ACM 2024.
7.25 Zawodnik ma obowiązek stawienia się na odprawie zawodników, która odbywa się w dniu
zawodów pod karą ograniczenia liczby przejazdów eliminacyjnych.
7.26 Bezpośrednio przed startem (w strefie startowej) może przebywać wyłącznie zawodnik i dwóch
mechaników (preferowany kombinezon), po oczyszczeniu opon zawodnika należy oddalić się z pola
startowego przed włączeniem procedury startowej.
7.27 Jeżeli Organizator stwierdzi w startującym samochodzie jakiekolwiek przecieki płynów
eksploatacyjnych (paliwo, olej, płyn hamulcowy itp.) to samochód ten nie będzie dopuszczony do
startu.
7.28 Jeżeli w czasie trwania zawodów pojawią się opady deszczu, to zawody będą natychmiast
przerwane. Organizator określi czas trwania przerwy w rozgrywaniu zawodów i powiadomi o tym
zawodników. Jeżeli z uwagi na mokry tor zawody nie będą mogły być kontynuowane, to do
klasyfikacji będą zaliczane czasy (i miejsca) uzyskane do momentu przerwania zawodów. Organizator
może zdecydować o wyścigach King of Race (8 najszybszych bez podziału na STREET/DRAG) System
pucharowy. - Kary
8.1 W przypadku naruszania zasad niniejszego Regulaminu, niebezpieczne zachowanie, łamania
zasad obowiązujących na imprezie, działania wbrew poleceniom organizatora bądą nakładane przez
Organizatora następujące kary regulaminowe:
8.1.1Upomnienie
8.1.2 Kara finansowa -osoba, która nie z winy Organizatora spowodowała uszkodzenie aparatury do pomiaru czasu, organizator nakłada karę w wysokości 70% wartości uszkodzonych elementów.
8.1.3 Niedopuszczenie do startu
8.1.4 Wykluczenie z imprezy
8.1.5 Usunięcie z terenu imprezy, w tym za niesportowe lub niebezpieczne zachowanie oraz za
zakłócanie przebiegu imprezy
8.1.6 Wykluczenie z imprezy wraz z odebraniem punktów i zdobytych nagród.
8.1.7 Niezapłacenie kary w ciągu 15 minut od jej nałożenia powoduje niedopuszczenie do dalszej
części ACM 2024 i będzie egzekwowane na drodze prawnej.
8.1.8 Kary nie zwalniają z obowiązku naprawienia wyrządzonej szkody. SCS może skorzystać z
zapisów zawartych w przepisach prawa cywilnego lub karnego. - Protesty i informacje.
9.1 Kierowca ma prawo do oprotestowania wyniku osiągniętego przez innego kierowcę w tej samej
klasie, jeżeli uważa, że został on osiągnięty niezgodnie z regulaminem.
9.2 Protest powinien być skierowany do Organizatora i złożony na piśmie wraz z kaucją 200 zł w
każdym momencie trwania imprezy lub najpóźniej w ciągu 10 minut od momentu ogłoszenia
wyników. Protest powinien zawierać dokładny opis wraz z punktem regulaminu, którego dotyczy oraz
podpis zawodnika wraz z telefonem kontaktowym.
9.3 Kaucja podlega zwrotowi jeżeli protest był uzasadniony. Gdy złożony protest jest pozbawiony
podstaw, to orzeczony jest przepadek kaucji na rzecz nagród dla zawodników
9.4 W innych ewentualnych sporach dotyczących pojazdów lub przerwania zawodów decyduje
komisja ACM 2024 . Jej decyzje są ostateczne.
9.5 Informacje dla zawodników i widzów są dostępne wyłącznie w biurze zawodów. Tam powinny
być kierowane ewentualne pisemne uwagi dotyczące imprezy. - Ubezpieczenie
10.1. Każdy uczestnik bierze udział w zawodach na własną odpowiedzialność. Kierowca musi posiadać dokument stwierdzający zawarcie umowy OC właściciela lub użytkownika pojazdu zawartej i ważnej
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Rekomendowane OC z zaznaczeniem celu użytkowania pojazdu na wyścigach. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za
straty zawodnika powstałe podczas zawodów.
10.2. Przez fakt zgłoszenia zawodnik zrzeka się wszelkich praw do odszkodowania mogących wynikać w związku z kolizją/wypadkiem, który może się zdarzyć podczas zawodów. Zrzeczenie to dotyczy
organizatora, jego reprezentantów, osób oficjalnych występujących na imprezie i innych
uczestników.
11.Przepisy końcowe
11.1 Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez nadzoru lub zagubione, które zostaną
zniszczone lub zajęte przez osoby trzecie. Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za
szkody i straty spowodowane przez uczestników (widzów, kierowców, obsługi) w stosunku do osób i
ich mienia podczas trwania imprezy. Organizator ma prawo żądania naprawienia szkody na mieniu
własnym lub wynajmowanym od osoby, która jej dokonała.
11.2 Prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu zastrzega sobie Organizator
11.3 Organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia przejazdów pokazowych, które nie będą
wliczane do punktacji.
11.4 Po przekroczeniu bramy wjazdowej uczestnik jest zobowiązany do podporządkowania się
przepisom właściwych regulaminów znajdujących się na stronie internetowej Organizatora,
poleceniom i instrukcjom wydawanym przez Organizatora, służby porządkowe, ochronę oraz osoby
upoważnione przez Organizatora. Kierowca jest zobowiązany do niespożywania alkoholu i innych
zakazanych przez prawo środków przed i w trakcie trwania imprezy.
11.5 Uczestnik jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz ograniczenia prędkości
do 20 km/h na terenie ACM 2024 (z wyjtkiem startu w imprezie). Organizator zastrzega sobie prawo do usuwania z terenu imprezy osób stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników (widzów, obsługi i zawodników).
11.6 Widzowie są zobowiązani do pozostawienia samochodów i motocykli na parkingu i poruszaniu
się pieszo w miejscach przeznaczonych dla publiczności. Nie wolno im wchodzić ani też wjeżdżać na
trasę przeznaczoną dla startujących kierowców.
11.7 Kierowcy poruszający się pojazdami poza prostą startową są zobowiązani do zachowania
szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszym.
11.8 Kierowcy startują w ACM ‘OPEN” 2024 na własną odpowiedzialność ze świadomością istnienia ryzyka utraty zdrowia lub życia. Organizator nie odpowiada za szkody spowodowane przez kierowców wobec osób, jak również nie bierze na siebie odpowiedzialności za konsekwencje wypadków dla samych kierowców lub mienia.